Disseny de l’activitat

PRIMER DIA

Titol:
Que vull ser?

Edat:
3-6 anys

Durada:
de 10.30 a 12 oberta l’aula

Temps:
1 hora

Espai:
Sala de treball

Materials:
Fulls amb caretes seleccionades per les educadores Gomets, Colors, Retalls de roba, Pintura, Ceres, Rotuladors, Goma elàstica.

Àrea:
III: Comunicació i llenguatge

Objectius didàctics:
– Escollir en ordre.
– Mostrar-se independent per escollir.
– Estimular l’interpretació i expressió.

Desenvolupament de l’activitat:
L’educadora presentarà als nens diverses cartes a escollir i el material que poden fer servir. Una vegada presentat, aquest hauran descollir la careta que més els hi agradi i una vegada decorades per ells, presentaran la seva elecció i la representaran.

Avaluació:
-S’han mostrat expressius en la realització del joc.
-S’han mostrat imaginatius.
-Han gaudit de l’experiència.

_________________________________________________________________________

SEGON DIA

Titol:
La Sardina

Edat:
3-6 anys

Durada:
de 10.30h a 12h

Temps:
1 hora

Espai:
Sala de treball

Materials:
Folis, colors, llapis, gomes d’esborrar, rotulador i l’història de la truita de carnestoltes.

Àrea:
III: Comunicació i llenguatge

Objectius didàctics:
Construir una sardina farcida: dibuixar la sardina en un foli i acolorir-la de colors .
– Prestar atenció
– Interpretar la forma de la sardina.
– Estimular la imaginació

Desenvolupament de l’activitat:
L’educadora explicarà als nens i nenes, la història de la sardina de carnestoltes. Desprès repartirà uns folis i els nens hauran de dibuixar i plasmar la sardina segons la seva imaginació.

Avaluació:
-S’han mostrat interessats per l’història.
-S’han mostrat imaginatius.
-Han gaudit de l’experiència.
-Han prestat atenció.

_________________________________________________________________________

TERCER DIA

Titol:
Anem a decorar

Edat:
3-6 anys

Durada:
10.30h a 12h

Temps:
1.30h

Espai:
Sala de treball

Materials:
Folis, colors, llapis, gomes d’esborrar, rotuladors, retalls de teles, diferents papers, celo, bluetack.

Àrea:
I: Descoberta d’un mateix i dels altres
III: Comunicació i llenguatge

Objectius didàctics:
– Prestar atenció a les indicacions
– Cooperar i ajudar-se.
– Estimular la imaginació.

Desenvolupament de l’activitat:
L’educadora deixarà sobre la taula tot tipus de material necessari i explicarà als nens i nenes que hauran de decorar la classe. Els nens aniran ha seure a les cadires i amb l’ajuda de la imaginació dibuixaran el que vulguin relacionat amb el carnestoltes. Finalment, una vegada fet diferents dibuixos entre tots s’hauran d’ajudar per decorar la sala de joc i de treball i per tant, treballar en grup.

Avaluació:
-S’han mostrat imaginatius.
-Han gaudit de l’experiència.
-Han prestat atenció a les indicacions.
-Han treballat en grup.

_________________________________________________________________________

QUART DIA

Titol:
Qui sóc?

Edat:
3-6anys

Durada:
de 10.30 a 12h

Temps:
45 minuts

Espai:
Sala de treball

Materials:
Disfresses i teles per caracteritzar el personatge.

Àrea:
I: Descoberta d’un mateix i dels altres
III: Comunicació i llenguatge

Objectius didàctics:
– Cooperar i ajudar-se.
– Estimular la imaginació.
– Practicar tècniques d’expressió corporal.
– Treballar la coordinació.

Desenvolupament de l’activitat:
L’educadora, farà seure a tots els nens a la sala de joc i demanarà un voluntari. Aquest per pròpia decisió o amb ajuda de l’educadora, representarà, una disfressa fent mímica i altres hauran d’encertar el personatge.

Avaluació:
-S’han mostrat imaginatius.
-Han gaudit de l’experiència.
-Han representat adequadament.
-Han treballat en grup.
-S’han llençat a la improvisació.

_________________________________________________________________________

CINQUÈ DIA

Titol:
Què és el carnestoltes?

Edat:
3-6 anys

Durada:
1 hora

Temps:
De 10:30 a 12h

Espai:
Sala de treball

Materials:
Cadires

Àrea:
I: Descoberta d’un mateix i dels altres
III: Comunicació i llenguatge

Objectius didàctics:
– Respectar els torns de paraula.
– Treballar l’expressió oral.
– Conèixer diferent formes de celebració, cultura…

Desenvolupament de l’activitat:
L’educadora, farà seure a tots els nens en rotllana i un a un aniran explicant a tots els companys com celebren i gaudeixen del carnestoltes. Així podrem compartir diverses cultures i formes de celebració dins d’una mateixa cultura.

Avaluació:
– Han gaudit de l’experiència.
– S’han expressat correctament.
– Han escoltat als companys.